Tak jsem v pátek, k mé velké lítosti, stěhoval kompletní obsah archivního boxu. Na jiné místo, kde doufejme vydrží déle. A to původní úložiště vypadalo tak nadějně. Dobré reference, nádherné místo (tedy pokud opět nepřijdou nějaké velké povodně), dobře dostupné. Ale časy se mění. Na následujících řádcích přináším malou rekonstrukci těch trablů okolo. Vlastně nic zásadního, možná to celé pro vás bude jen „administrativní nuda“, ale což…
V době, kdy jsem vína do archivu uložil, jej začala provozovat jiná firma, která rozjíždí po Praze kupu dalších aktivit. Kladné reference najednou přestávaly tak trochu platit, sklepmistr očividně chvílemi nezvládal skloubit všechna svá působiště. Ten tam byl téměř idylický popis „prostě si předem zavoláš co chceš vyskladnit a kdy si přijdeš a bude na tebe čekat krabice s víny“, ale o tom později. I realita závozu vín byla taková, že lahve jsem (krom prvního balíku) nechával v krabici na obchodě, protože domluvit nějaký konkrétní termín se sklepmistrem bylo dost problematické („Jistě, budu tu celý den“ konfrontováno s tvrdou realitou po příjezdu „zrovna tu není“). Stejně tak se mi nepodařilo realizovat možnost jednou za čtvrt roku zdarma využít jejich sklepní degustační prostory. Tři pokusy o zamluvení vždy skončili odpovědí „teď toho tu máme moc, zkuste to za 14 dní“ nebo jí velmi podobnou. Každopádně stále u mne převažovalo, že místo je to pěkné, cena snesitelná a navíc jsem skutečně nechtěl ta vína zase převážet, čím méně se s nimi hází tím lépe. A ostatně mezi zanecháním na prodejně (pokud tam v teple nestojí měsíc) a předáním přímo sklepmistrovi by neměl být takový rozdíl…
Ke konci ledna letošního roku mi dorazila faktura za pronájem archivního boxu na další rok, společně s novou smlouvou a výpisem obsahu boxu. V zásilce mne zarazilo hned několik věcí:
- Faktura byla po splatnosti (a takto již odeslána, dle data na dalších dokumentech v zásilce)
- Požadovaná částka se rovnala tří a půl násobku ceny za předchozí rok
- Ve výpisu z boxu chybělo 27 lahví
Samozřejmě jsem se proti těmto zábavným faktům ohradil a bylo mi sděleno, že se stala chyba a omylem mi byla fakturována cena za největší box místo nejmenšího, že na splatnost nemám brát ohled a lahve dohledají (poslal jsem jim kompletní seznam dle mé evidence). Zároveň jsem však byl upozorněn, že cena za skladování (jako prý vše, však to znám sám…) stoupla. Box zdražil o 70%, což je meziročně dost slušné a rozhodně by firma neměla přepokládat, že na něco takového bez předchozího upozornění přistoupím.
Tohle byla poslední kapka, rozhodl jsem se vína prostě převézt jinam. Samozřejmě až se všechna najdou. Po pár dnech mi dorazila odpověď na mail, že mnou zaslaný soupis vín souhlasí a na cestě je nová faktura, smlouva a jakožto její příloha i aktualizovaný seznam. Na mail jsem reagoval, že pokud šla cena skutečně nahoru u 70%, nemám o další uskladnění zájem a jsem maximálně ochoten zaplatit za měsíc leden (původní cenu, že neumí poslat fakturu a smlouvu včas je jejich chyba). Na mail nikdo nereagoval, pouze poštou dorazila faktura i správný seznam. Bez většího otálení jsem kontaktoval přímo sklepmistra a domluvil si vyzvednutí kompletního obsahu archivu.
V den „D“ jsem pak všechna vína s pomocí zde též komentujícího P.J. (díky!) převezl (mimochodem vína měla být připravena předem a nebyla, sklepmistr nestíhal) a zároveň zjistil, že v boxu fyzicky chybí devět lahví, celá v listopadu dovezená sada. Vypadalo to, jako že osoba, které jsem svůj seznam zasílal, jej nejspíš prostě přepsala do skladové evidence a neověřila. Kde lahve jsou sklepmistr netušil, ale prý je dohledá a ozve se mi hned v pondělí dopoledne. Báječné. Takže je možné, že všechna ta vína jsou odložena někde v teple na prodejně v kartonu, ve kterém jsem je přivezl? Nebo na stojáka u zdi ve sklepě? V lepším případě je má v boxu někdo jiný. Zábavné na celé věci je i to, že při naskladnění i vyskladnění se neřeší jakákoliv potvrzení a seznamy, takže v případě sporu by to bylo slovo proti slovu.
V pondělí, když do tří hodin nikdo nezavolal, zvedám telefon sám. Na mobilním čísle sklepmistra to opakovaně nikdo nebere. Telefon uvedený na webu je neustále obsazen, po nějaké době se mi zadaří na jinou pevnou linku (uvedenou na webu mateřské společnosti archivu). Sklepmistr problém vyřešil (ale nedal mi vědět), prý mám dvojdílný box a on to dal do jeho druhé části a úplně na to zapomněl. No dobře, budu jim věřit. Vína jsou připravena k odvozu. Ale prý je nesmí vydávat u těch, co nemají zaplacenu fakturu (očividně nejsem jediný, kdo zvýšení ceny neskousl a chce pryč). Takže posledním kolem celé téhle peripetie bude dohodnout se ohledně platby za leden. Osobně si myslím, že vzhledem k okolnostem bych nemusel platit nic. Uvidíme, jaký bude názor archivu…
Takže když to sečtu, tak se sice vše vyřešilo (vína našla, ať už byla kdekoliv), ale jako bonus tu máme podivné zacházení s lahvemi, problémy v komunikaci, na mé straně příjemný stresík, mnoho hodin ztraceného času a peněz. Děkuji pěkně, doporučím vás dál… ideálně někomu, koho nemám rád %-) No nic, možná je to prkotina, ale aspoň jsem se z toho naštvání vypsal.
(snad) úplný závěr celé story:
Dnes po poledni jsem převzal zbývající lahve. Sklepmistr nebyl přítomen, milá přítomná paní krabici naštěstí předem vyhledala. K mému překvapení se našlo ne devět lahví, ale hned deset! Na jednu jsem ve svém seznamu úplně zapomněl, čímž se potvrdilo, že archiv můj seznam (viz dohad výše) pouze přepsal. Naštěstí fyzicky tam ta láhev byla, asi tento nový objev ze samé radosti hnedka vypiju :o) Jo a co se peněz týče, tak jsem doplatil leden dle původních cen. Což je nabídka, kterou nyní dávají všem (při přebírání lahví zrovna někdo nespokojený volal). Takže asi tak…
P.S. nepokrytě závidím všem, kteří bydlí v domku a mají k dispozici nějaký ten sklípek. Kombinace pronajatého archivního boxu a vinné chladničky doma je sice fajn, ale úplně ono to rozhodně není. V článku jsou použity fotky poněkud luxusnějších „sklípků“ odsud a odtud.