Vína z Moravy, vína z Čech. Nejen že se pod tímhle jménem prodává i kdo ví co (viz poslední aférka s Intersparem), ale nyní dokonce přišel ideální moment, jak se s domácími víny uchytit na trhu v Číně. Od roku 2008 Hongkong zcela ruší dovozní clo na dovoz alkoholických nápojů s nízkým obsahem alkoholu (do 30%), čímž se z něj pravděpodobně stane centrum distribuce a obchodu s vínem pro asijský trh a zejména čínský trh. Alespoň tohle praví e-mail, který mi před chvilkou dorazil z WineOfCzechRepublic.cz. Tak já vám nevím. Ještě chápu účast domácích vinařů na soutěžích v zahraničí, je fajn poměřit se s konkurencí z vinařsky vyspělejších zemí, ale vývoz do Číny? Nebylo by tak trochu lepší zaměřit se na to, aby domácí spotřebitel (který pije vína čím dál víc) konzumoval méně dovozu a více lokálních produktů? Nebo snad reklamní kampaň se špačky letícími z Burgundska nefunguje ideálně? Chápu, že ten mail byl především přeposláním nabídky od Hongkongské rady pro rozvoj obchodu a nabídka účasti na Hong Kong International Wine Fair, ale stejně mi to přijde takové celé divné. Ale kdo ví, třeba se vína z naší malé země v Číně proslaví a ta začne zkupovat celou produkci, čímž ceny raketově vyletí a láhev vlašáku z Goldhammeru bude cennější než Romanée-Conti. No nic, zpět do práce…
čtvrtek 29. května 2008
Komentáře používají Disqus
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)