Jistě si pamatujete, že na počátku prosince jsem se tu rozepsal na téma sponzoringu Jižního svahu a zkusil experimentální model dobrovolných příspěvků. Je to právě čtvrt roku a tedy příležitost bilancovat :-) Pro perspektivu k finančním výsledkům je dobré vědět, že Jižní svah (bez kalendáře degustací a drobností okolo) má ve všední dny v průměru vždy přes pět stovek unikátních návštěvníků, víkendy jsou slabší, ale všední dny vyletí někdy i k tisícovce. Něco pod polovinu jsou jednorázové návštěvy jednoho až tří článků, zhruba 45 % ale tvoří osoby vracející se pravidelně a sjíždějící podstatnou část článků. Ve srovnání 2013 a 2014 návštěvnost blogu stoupla o zhruba deset procent a trend se zatím docela drží. Ale teď už na sponzoring. Budeme bouchat šampaňské, nebo spíše jen sekt? :-)
Počet každoměsíčních přispěvatelů s trvalým příkazem se ustálil na šestnácti osobách při průměrné částce 115 Kč. Zároveň dorazilo dalších 26 jednorázových příspěvků, našlo se i několik okolo tisícovky, průměrně to bylo něco přes pět stovek. Pokud bych ty jednorázové uvažoval jako „roční předplatné“ a doufal v jejich opakování, pak se dostáváme na měsíční příjem nějaké tři tisíce a kousek. Všem přispěvatelům tímto velice děkuji! Co jsem se tak ale bavil s pár čtenáři, kteří se na průběžné výsledky projektu už ptali, tak se jedná o částku hluboko pod jejich odhadem :-) Vzhledem k modelu naprosté dobrovolnosti to vlastně špatné není, ale přeci jen si říkám, o kolik by toto číslo bylo vyšší, kdybych prostě podstatnou část článků zamkl a nechal přístupné pouze po placené registraci. Nebo v úvodní článku předstíral mnohem větší utrpení a hrozil koncem blogování ;-) Sponzoring každopádně běží i nadále a za podporu budu vděčný (s výpadkem IN Magazínu jeden příjem za články odešel, ale ten snad již brzy nahradím), s přípravami nové verze webu se nad celým „obchodním modelem“ asi přeci jen trochu více zamyslím :-) Komentáře jsou každopádně otevřeny vašim názorům, poznámkám a návrhům.