Pokud máte takhle přes léto příliš volného času a chcete se něco dozvědět o vínech ze Champagne nebo Burgundska, tak máte možnost účastnit se zdarma výuky. V rámci projektu EMMA představuje University of Burgundy dva kurzy: Digital Culture and Writing a Open Wine University. Ale pokud to nechcete takhle složitě a „vážně“, tak už nějakou dobu mají i moc pěkně zpracovaný interaktivní (a funkční na mnoha platformách a v několika jazycích) kurz pokrývající výrobu vína, oblast Burgundska a mnoho dalšího. A je tu také moc hezky udělaný Champagne Campus, doporučuji i jen pro zábavu.
Někdy se člověk nestačí divit. Že v Kalifornii mají obrovské potíže s nedostatkem vody asi víte (ale zase se díky Googlu můžete podívat do některých vinařství a vinic), stejně jako že aktuální měření NASA ukazují obecně obrovský úbytek čerstvé vody. Je to problém i pro vinařský průmysl. Člověka tak překvapí, že třeba slavná Harvardova univerzita se stala, v rámci své investiční odnože, jedním z největších pěstitelů hroznů v oblasti Paso Robles. A navíc, jen pár dní před schválením zákazu těchto aktivit, získala povolení na vrtání nových studní pro zavlažování. Winepunk v dnešním článku vyzývá ke skupování zemědělské půdy. A já dodávám, abyste přihodili i nějaké ty vodní zdroje…
A ještě ke Kalifornii. Velkým tématem v USA se stal prodej značky Meiomi gigantu Constellation Brands, asi nejobsáhleji se o tématu rozepsal Matt Kramer. Meiomi dělá Pinot Noir. Z nakupovaných hroznů (součástí prodejní ceny 315 milionů dolarů není ani hektar vinic) a mírně nasládlý. Flašku koupíte za zhruba $20-25 a jsou hodně populární. Značka vznikla v roce 2006, v roce 2010 už prodávali přes milion lahví, v roce 2014 to bylo šest a půl milionu a pro letošek počítají ještě tak o dva miliony více. Uf! Měkké, kulaté, hodně ovocné, mírně nasládlé červené s vanilkovými a vůbec sladce dubovými tóny je asi recept na úspěch. Ostatně se rozhlédněte kolem sebe, jak začínají červená s trochou cukru nabývat na popularitě…