Valentina Passalacqua, jedna z hvězd naturální vinné scény, zažila raketový vzestup a nyní prožívá stejně rychlý pád. Vinařka z Puglie s více než 60 ha, jejíž základní vína řady Calcarius v litrovce s vinětou evokující periodickou tabulku prvků byla miláčkem Instagramu, už je odstraněna z nabídky jejích tří zásadních distributorů v USA (Zev Rovine Selections, Jenny & François Selections, Dry Farm Wines) a odvracejí se od ní i další prodejci po světě (ale kupříkladu britští Les Caves de Pyrene za ní stále stojí). Důvodem je, že její otec, zemědělský magnát s 2000 ha pozemků a majitel mramorových lomů, byl dán do domácí vazby a obviněn z praktiky zvané „caporalato“, zneužívání námezdných dělníků najatých skrz prostředníky. Často jde, a platí i v tomto případě, o migranty, kterým byla vyplácena naprosto minimální mzda a práce probíhala v nepřijatelných podmínkách, především pokud jde o možnosti odpočinku a hygieny. Valentina sice odmítala, že má s otcovým podnikáním cokoliv společného, a o podmínkách pracovníků na jeho pozemcích prý nevěděla, ale podle Jenny & François Selections prozkoumané dokumenty nezávislost obou podniků bohužel neprokazují. Případ krásně ukazuje křehkost celého tohoto oboru, který v mnoha případech stojí jen a pouze na důvěře, a to i když na lahvích mohou být všemožné certifikace. (Ne)použité postřiky a spontánní fermentace nemusí nic vypovídat o otrocké práci…
Na tohle video se těžko kouká. Na Facebook ho dával Thibault Liger-Belair a můžete v něm vidět masivní slejvák a krupobití v Nuits-Saint-Georges.
USA se přidávají k UK pokud jde o úpravu doporučený limitů konzumace alkoholu, z tradiční definice uměřené konzumace „muž dvě skleničky, žena jednu“ by se mělo stát „jedna sklenička maximálně“. Podle zástupců pivovarského, lihovarnického a vinařského průmyslu taková změna nemá oporu ve vědeckém zkoumání :-)
Kde jinde, než v Japonsku… vinice přímo na peróně :-) A je z toho dokonce sto flašek Merlotu! U nás by se hrozno nejspíš rozkradlo %-)
Gonzalez Byass, producent slavného sherry Tio Pepe, hlásí velký nárust prodejů během koronavirového lockdownu. Vysvětlují si to tím, že doma zavření zákazníci se vraceli ke známým a prověřeným značkám. A jiní že více nakupovali v různých obchodech v místě a zkoušeli nové věci. Ať tak či onak… dobře pro sherry! :-)